Dennis har svaren
Miljön är verkligen på tapeten och allt fler företag vill veta hur de ska gå tillväga för att vara en hållbar verksamhet. Det här är något som Stena Recyclings säljare märker av. Dennis Solander är innesäljare på filialen i Vetlanda. Hans roll är relativt nyinrättad, för att fånga in nya kunder och kunna svara på befintliga kunders frågor.
– Jag märker att våra kunder är väldigt medvetna om och intresserade av miljön. De frågar hur de kan bli ännu bättre på att hantera sin återvinning. Jag hjälper dem att hitta smartare lösningar, som både är bra för lönsamheten och miljön.
Förutom att Dennis stöttar kunderna finns han även till för kollegorna på filialen och kan svara på deras frågor. När han inte sitter på svaren, kan han alltid fråga en erfaren kollega.
Det finns mycket kunskap och erfarenhet innanför väggarna och samarbetet är centralt och viktigt. Alla vill vara med och bidra till att verksamheten fortsätter vara bäst i branschen,
menar Dennis.
Dennis säger att han började jobba på Stena Recycling för att han visste att han skulle få chansen att få forma sin roll och för att han skulle få jobba med något som berör alla i samhället.
– Jag får vara med och bygga upp den här rollen samtidigt som Stena Recycling bygger upp min kompetens. Det känns väldigt tillfredsställande att jag får jobba i en verksamhet som är bäst i branschen på återvinning.
Dennis är övertygad om att hans roll som innesäljare gör skillnad. När säljarna är på plats ute hos kunderna finns han tillgänglig på kontoret för att svara på frågor från andra kunder. På så vis får fler kunder hjälp snabbare.
– Även i rollen som innesäljare får jag vara med och påverka kundrelationerna i allra högsta grad, säger Dennis.