Fakturainformation

Stena Recycling AB önskar få elektroniska fakturor från samtliga leverantörer. Elektroniska fakturor (e-faktura) är ett säkrare, effektivare och billigare alternativ istället för pappersfakturor eller PDF fakturor.

Genom att skicka elektroniska fakturor bidrar vi till att bespara vår miljö. Observera att det handlar om e-faktura och inte faktura per mejl eller PDF. Vi har sett till att det finns enkla metoder och tjänster att tillgå för våra leverantörer, oavsett storlek på bolag eller tekniska förutsättningar.


Hur går man tillväga?

  • Det är lätt att komma igång med e-fakturor. Vi vill att du snarast går in på www.inexchange.se/e-faktura för att få reda på hur ni enklast skickar e-fakturor till oss. InExchange har allt från webbregistrering av e-fakturor till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från ert affärssystem.
  • Här loggar du in och registrerar fakturor via InExchange.
  • Har ni redan en tjänst för att skicka e-fakturor kontaktar ni er befintliga operatör vid behov av hjälp.
    Vårt GLN-nummer är: 7365561321753


Tänk på att referens måste anges

Observera att vi har referenskontroll. En korrekt referens måste anges i form av en femsiffrig kod. Medarbetare på Stena Recycling AB som gör en beställning är skyldig att uppge en referens i form av resultatenhetsnummer t ex 10403. Saknas informationen uppmanar vi er att begära den.
Vid frågor kring referens kontakta levreskontra@stenarecycling.se.

  • Dela denna sida