En manlig medarbetare med en telefon
Kundportalen

Boka tömning online och få fullständig överblick över dina avfallsdata

Självbetjäning dygnet runt i kundportalen

I kundportalen erbjuder vi tjänsterna Tömningar och Uppföljning. Tjänsterna ger dig kontroll över din avfallshantering samtidigt som de hjälper dig att minska kostnaderna och nå dina hållbarhetsmål. Som kund hos oss har du möjlighet att själv administrera dina användare och behörigheter.

Mobile in hand

Tömningar

I kundportalen kan du boka tömning, se tömningsscheman och status. 

Two women

Uppföljning

Du kan enkelt följa upp din avfallsdata och skapa rapporter som kan exporteras och delas med din organisation. 

Two people

Användarhantering

Som administratör kan du se vem i din organisation som har tillgång till kundportalen. Du kan även bjuda in nya användare och ge olika behörigheter. Om din organisation inte har någon utsedd administratör – kontakta vårt supportteam så hjälper vi dig.

Vanliga frågor

Tömning

Hur bokar jag tömning?
Logga in på kundportalen med din e-postadress och lösenord och klicka på fliken ”Beställ tömning”. Nu kan du boka avfallshämtning.

Hur bokar jag hämtning av avfallsmaterial som inte finns med på listan?
Om det material du söker inte finns med i listan väljer du Artikel -> Övrigt. I kommentarsfältet kan du sedan beskriva det material du vill ha tömt. Vårt säljteam kommer att kontakta dig vid behov.

Om ditt tömningsschema är tomt: Har vi inget som behöver samlas in?
Du ser dina schemalagda tömningar genom att välja: Order -> Tömningsschema

Jag har av misstag lagt en felaktig beställning i kundportalen, hur kan jag ta bort den?
Kontakta din närmaste Stena Recycling-filial.

I kundportalen står det att en tömning ska ha gjorts men det har inte skett. När kommer ni och tömmer?
Kontakta din närmaste Stena Recycling-filial.

Var kan jag se vilka beställningar som har gjorts och vilken status de har?
Du hittar alla bokade tömningar genom att välja Tömningar -> Tidigare beställningar.  Här kan du filtrera resultat efter datum och insamlingsadress – om du har fler än en.

Hur avbokar jag en tömning som bokats i kundportalen?
Kontakta din närmaste Stena Recycling-filial.

Uppföljning

Jag vill ha en miljörapport som är uppdelad på artiklar och insamlingsplatser.
Gå till Data -> Miljörapport. Här hittar du olika typer av rapporter att välja mellan.

Hur gör jag om jag vill se hur mycket material som har samlats in på mitt företag under det senaste året ?
Under Analys finns ett antal rapporter som ger information utifrån volymer/fraktioner.

Jag skulle vilja ha en årsredovisning baserad på det material som samlats in åt oss.
Under Analys hittar du olika rapporter, som rapporter baserade på återvinningshierarkin, koldioxidutsläpp, kostnader och volymer över tid.

Om jag kan inte se all statistik om mitt insamlingsställe?
Om du inte har en specifik insamlingsadress, kontakta din närmaste filial eller fyll i formuläret så hjälper vi dig dig att uppdatera ditt konto.

Rapporterna visar olika siffror i diagrammet för volym, i jämförelsen med rapporten som finns under statistik och i diagrammet över avfallshierarkin, varför är det så?
Avfallshierarkin baseras på underliggande beräkningar. Till exempel: 75 % av 100 ton material går till materialåtervinning och 25 % till energiåtervinning. I cirkeldiagrammet baseras återvinningskategorin på FoU-koden.

Jag har fått en betalning från er, var hittar jag dokumentation av den?
Du hittar dina uppgifter i kundportalen. Välj Data -> Avfallshändelser. För att ladda ner aktuell faktura, klicka på den fraktion dokumentationen avser. Saknar du befogenhet, kontakta din närmaste Stena Recycling-filial.

Inkluderar beloppen som visas i kundportalen moms?
Nej, alla belopp som visas är exklusive moms.

Användarhantering

Hur skapar jag en användarkonto för en anställd?
Gå till Användarhantering och klicka på Bjud in ny användare.

Hur ändrar jag ett användarnamn i kundportalen?
Kontakta din närmaste Stena Recycling-filial eller fyll i formuläret

Jag kan inte se alla mina filialer i kundportalen.
Om du inte har en specifik insamlingsadress, kontakta din närmaste Stena Recycling-filial eller kundportal@stenarecycling.se som hjälper dig att uppdatera ditt konto.

Finns användarguide för kundportalen?
Ja, du hittar användarguide att ladda ner här på sidan se Användarguide i högermenyn.

Hur får jag reda på vilket kundnummer jag har?
Du hittar ditt kundnummer under Min profil -> Behörigheter.

Om jag inte vet vilket mitt lösenord är, hur gör jag?
Har du glömt ditt lösenord kan du kontakta oss genom att  fylla i formuläret. Du kan också skapa nytt lösenord på  log in-sidan.

Jag har problem med att logga in
Kontakta oss genom att fylla i formuläret

Jag är ny användare och vill registrera ett konto i kundportalen.
Skapa ett konto här

Jag kan inte aktivera mitt konto.
Kontakta kundportal@stenarecycling.se

QR-kod

Boka tömning i mobilen

Vår mobilapp erbjuder ett effektivt sätt att beställa tömning från din mobil – var du än befinner dig.

I appen kan du se alla avfallstyper du hanterar och beställa tömning med några få klick. För att komma till appen – skanna QR-koden med din mobil eller öppna appen här på webbplatsen. Du loggar in med samma kontouppgifter som i kundportalen. Du kan också spara appen på mobilens startskärm, så att den finns där bland de andra apparna nästa gång du ska boka tömning.

Orderhämtning i mobilapp

Orderhämtning i mobilapp

Var hittar jag appen för tömning?
Skanna QR-koden på webbplatsen eller ladda ner kom-igång-guiden på kundportalsidan.

Hur loggar jag in?
Du använder samma användarnamn och lösenord för kundportalen på din dator.

Kan jag spåra min tömningsbeställning i appen?
Ja, och du kan även se alla beställningar för ett insamlingsställe under Tidigare ordrar i kundportalen.

Behöver du hjälp att komma igång?

Woman

Så här använder du kundportalen

Kundportalen innehåller många smarta tjänster. För att hjälpa dig att komma igång har vi tagit fram några steg-för-steg-guider som du kan ladda ned i inloggat läge.

Man with computer

Skapa ett kundportalkonto och ladda ner appen

Fyll i formuläret så skickar vi dig ett aktiveringsmail inom 48 timmar.

People

Få support

För att kunna använda kundportalen måste du ha ett konto. Vårt supportteam hjälper dig skapa ett konto och komma igång.

Dela artikel